I ♥ 

Nu har jag haft min iPhone i lite drygt en vecka och jag är verkligen supernöjd med den precis som jag var med min gamla. Inte en enda gång under min tid som iPhone-ägare har tankar som "När får jag förlänga abonnemanget?" eller "Åh, varför funkar det inte?!" tänkts. Alltså inte alls som när man var ägare till en Nokia eller Sony Ericsson.. Love my iPhone!

Paus, igen.

Som ni kanske märker tar bloggen semester då och då. Antingen är det för att jag jobbar eller för att jag är ledig och då istället vill umgås med min sambo eftersom jag jobbar så mycket. I alla fall har det hunnits ta en del bilder sen bloggen sist uppdaterades så enjoy..

Alla bilder är från i fredags då jag, sambon och vår lilla gris promenerade hemifrån till båten där vi sedan spenderade natten. Riktigt mysigt!

Ändrade planer

Igår när jag kom hem fick jag den trevliga överraskningen; sambon skulle vara lediga idag. Därför har dagen inte riktigt blivit som jag tänkt mig och därav inga inlägg tidigare idag. Men nu har jag tiden att uppdatera er eftersom vi sitter i bilen och är på väg hem från Ängelholm där vi hämtat/lämnat en bil samt handlat på maxi. När vi kommer hem ska vi fixa dagens middag och när den är i magen ska vi knyta på oss skorna och promenera ner till Båstad eftersom vi ska sova i båten ikväll. Mysigt!

Tomorrow

Supertrött då jag jobbat hela dagen är jag nu äntligen hemma och ska därför slänga mig i sängen fortare än fortast! Imorgon är jag ledig så då kommer det dyka upp ett och annat inlägg här på bloggen, men det är imorgon det. Natti!

Upp & ner

Om fem minuter rullar tåget in på stationen i Båstad så då ska jag skynda mig ner till M&M där bilen och IdaGrisen finns. Vi ska nämligen till Hjärnarp och busa med mina småsyskon som inte har sett mig på ett bra tag. Längtar!

För minstingen i syskonskaran är hela världen upp och ner! :)

Magnum

25 minuters paus i ett soligt Halmstad innebär en glass medan man solar benen. Härligt!

Wonderful

Igår, tisdags, var det en riktigt solig dag hemma på Bjäre så det var bara att passa på och njuta. Började dagen med att kombinera motion och solning i ett genom att sätta koppel på Ida för att sedan promenerade ner till M&M i Båstad. Väl framme (det tar ca två timmar) blev det två snabba glas flädersaft innan jag cyklade för att träffa två barndomsvänner över en lunch. Mycket trevligt och mycket att ta igen men vid tre var det dags att bege sig vidare. Cyklade till M&M där jag satte Ida i korgen för att sedan cykla hem. När vi äntligen var hemma, efter att ha tagit oss kämpande upp för en av Bjäres värsta backar, var det bara att slänga sig i poolen som idag höll 25°C. Lovely! Kvällen spenderade vi tre sedan med att äta gott innan vi körde ut till Torekov där det blev glass och mys precis efter solnedgång. Vilket är egentligen bäst, en riktigt solig dag eller en helt underbar kväll efter en solig dag?

Black

Ett kort arbetspass, som jag har idag, blir perfekt för att testa mina nya jobbeskor. Nu ska vi se vad dem går för!

Plötsligt händer det

Med en känsla om att jag kanske är miljonär ger jag mig nu ut i solen tillsammans med lilla grisen. Det vankas långpromenad!

På promenad efter skor

Jag gillar verkligen Halmstad så nu när jag hade två timmars rast där blev det en solig promenad samt lite shopping. Jag var verkligen i stort behov av ett par nya arbetsskor så det blev ett par av den varan samt ett par högklackade perfekt för fest. Härligt med rea!

Göteborg-Halmstad-Göteborg

Man har inte riktigt koll på dagarna när man arbetar så som jag gör men det märktes att det är måndag så fort man klev på tåget. Inte alls lika mycket turister och barnvagnar som under helgen. Skönt! Nu är jag i alla fall på väg upp till Göteborg där jag ska gå på passet som tar mig ner till Halmstad och upp till Göteborg igen. Lagom runda med en rast på två timmar som jag nog ska utnyttja till att få lite motion. Beror helt enkelt på vädret..

Lättare

Tre människor ombord på mitt sista tåg gjorde jobbet lite lättare sista biten.. Mannen som berömde mitt handlande när jag hjälpte en rullstolsbunden resenär av tåget. Tydligen så skötte jag det snyggt och proffsigt. Tack men jag gör bara mitt jobb! Killen som jobbade på serveringsvagnen som servade mig med kallt vatten eftersom vi var utan luftkonditionering. Tack tack! Åh sist, men absolut inte minst, mannen som berättade för mig att jag var väldigt vacker! Tusen tack!

Tuff dag

Fy vilken dag jag har haft! Åh än är den inte slut.. Förseningar, massor av folk och nu ett tåg utan luftkonditionering. Kan ni gissa hur mycket jag bara vill komma hem till min sambo och vår gris? Som tur är sitter jag på mitt sista tåg för idag så det är "bara" upp till Göteborg nu för att sedan ta första bästa tåget till Halmstad där sambon hämtar mig. Längtar!

Four

Vissa nätter går jag upp vid fyra och vissa går jag och lägger mig vid fyra och just i natt blev det det sistnämnda. Som sagt var vi på kalas igår för att fira att tiden går fortare än fortast då buskillen redan hunnit bli fyra. Trevligt folk, fina paket, god mat och en massa snack och skratt. Trevligt trevligt helt enkelt så det var därför det inte blev läggdags så tidigt. Här kommer en riktig bildbomb eftersom kameran användes flitigt under gårdagen. Enjoy!

Sunny

Solen har äntligen tittat fram därför är solglasögonen på nu när vi sitter i bilen är på väg söderut. Första stoppet blir IKEA innan vi sen fortsätter ner till födelsedagsgrisen som i tisdags fyllde fyra (!) år. Vart tog tiden vägen?

Ten days

Tisdag
Min enda dag då väckarklockan inte skulle ringa så jag låg och drog mig ett bra tag i förpiken i båten medans jag lyssnade på regnet som smattrade mot däcket. När jag väl kommit upp blev det jobb i Båstad för att sedan ta tåget upp till Göteborg eftersom jobb väntade mig på onsdagsmorgonen.

Onsdag
Som sagt var det jobb i Göteborg som gällde för mig denna lill-lördag därför ringde väckarklockan 04.10. Tidigt värre! Men passet i sig var inte så långt så jag var tillbaka i Båstad igen vid tjugo över elva så då blev det mer jobb i Båstad. Kvällen spenderades sedan med träning tillsammans med älsklingen innan jag återigen tog tåget upp till Göteborg.

Torsdag
Jobb, jobb och mera jobb innan jag fick träffa min saknade vän över en lunch. Trevligt trevligt därför snackades det bort nästan tre timmar, men det var både behövligt och skönt. Under kvällen tog jag tåget upp till Göteborg så nu börjar jag kunna minsta lilla sväng på banan mellan Båstad och Göteborg.

Fredag
"Jag ska äntligen få spendera hela kvällen hemma på Bjäre", tänkte jag när jag slängde fötterna över sängkanten strax efter fyra på morgonen upp i Göteborg. Nio timmar senare rullar tåget in i Båstad och jag var äntligen hemma! Dock hade jag ju där på vägen blivit bestulen på min telefon samt torkat kaffe långt upp på tågets innerväggar, då serveringsvagnen vält i en växel. But so what? Jag var ju äntligen hemma! Efter en mycket god middag hemma hos M&M under kvällen körde vi sedan hem till sängen där jag somnade på två minuter. Har inte hänt på hela veckan men så hade det ju också hänt ganska mycket under dagen!

Jordgubbar och glass, mums!

Lördag
Sovmorgon! Väckarklockan ringde inte förrän vid halv sex denna lördagsmorgon eftersom jag hade betydligt närmre till jobb. En halvtimme senare körde jag upp till Halmstad för att gå på mitt pass och ytterligare åtta timmar senare fick jag hoppa in i bilen och köra hem. Hem till Bjäre, min favorit och ett gäng kompisar. Med grillning och film spenderades sedan kvällen hemma hos oss. Trevligt trevligt!

Fantastic4 nummer dos

Söndag
Min enda helt lediga dag denna vecka så då blev det tennis och fika med mormor innan jag körde hem och åt tacos och hade det riktigt mysigt med min sambo. En kväll då det är bara vi två och att vi sen även sover ihop är tyvärr inte allt för vanligt i vårt liv just nu. Men ack så efterlängtade när det väl händer!

Vinnarna i dubbeln - Vinnaren i singeln - Min latte som dracks i regnovädret efter tennisen

Måndag
Hur mycket fick jag gjort denna dag då? N A D A tills jag på eftermiddag tog tåget upp till Göteborg och jobbade lite drygt åtta timmar. Åh eftersom mitt pass inte slutade förrän halv ett på natten spenderades natten i min säng i Partille.

Tisdag
Tog tåget hem till Båstad under förmiddagen för att spendera dagen med vår lilla gris men dessvärre var jag tvungen att köra igen strax efter middagen då jag skulle ha ett arbetspass som utgick från Helsingborg. En liten runda upp till Göteborg för att sedan åka ner till Halmstad där jag checkade in på hotell eftersom det ingick i min tur. Flott med hotell men ack så få timmar..

Onsdag
.. eftersom väckarklockan ringde 3.5 timme efter det att mina små bruna hade stängts. Tack o lov var det bara en liten tur ner till Helsingborg innan mitt pass var slut så strax innan sju låg jag nerbäddad i min säng och fick då de sista timmarna av de åtta som jag oftast behöver för att orka med. Hände inte mycket mer den dagen men under kvällen tog jag tåget upp till Göteborg för ovanlighetens skull.

Torsdag
Morgonpass på jobb så vid lunch var jag hemma på Bjäre igen. Men som vanligt inte för någon längre stund för på kvällen tog jag tåget till Göteborg igen. Det hade jag i alla fall tänkt mig men ack som det kan bli. Tåget tog mig till Laholm men där tog det stopp eftersom alla tåg mellan Laholm och Göteborg hade fått körförbud pga säkerhetsproblem. Men eftersom man har sådana underbara kollegor fick man, istället för att sitta i en varm buss tillsammans med en massa sura resenärer, åka med i deras taxi. Motorvägen raka vägen upp till kontoret, tusen tack Veolia!

Happy

Det är fredag, jag har äntligen en telefon och jag är nu på väg hem till Bjäre för att spendera kvällen med mina favoriter. Lycklig!

Som ni kanske vet använder jag min telefons internet så fort jag ska uppdatera denna, för tillfället ekande tomma, blogg. Så när jag i fredags (den trettonde, of course!) blev bestulen på min iPhone försvann all möjlighet att komma i kontakt med omvärlden. Shit va jag är beroende av att ha kalender, internet och kontaktmöjligheter med mig hela tiden. Helt galet! I vilket fall som helst har jag nu fått en ny telefon så alldeles strax kommer bloggen fyllas med text och bilder från de senaste tio dagarna.

Sitter just nu på tåget på väg hem och ska uppdatera er samtidigt som jag njuter av denna underbara sallad.

Soon

Alldeles strax rullar tåget in i Båstad så då är det slut på vila och slösurf för då blir det jobb, jobb och jobb. Nice med extra cash! Vi hörs ikväll när jag och sambon sitter i båten och myser, längtar!

J U N I

Monterat IKEA-möbler i ett litet rum i Partille. Blivit färdigexaminerad tågvärd. Varit på TupperWare-party. Gått på restaurangveckan med min favorit. Införskaffat en ny liten älskling. Legat i gräset och solat med kläderna på (när kommer sommaren på riktigt?). Träffat mamma och syster på lunch. Färgat och klippt till frisyren. Haft mysdag med sambon i Göteborg.

Halva månaden har jag varit utan kamera därför blir det bara hälften så många bilder.

Blue, white and red

Igår hade jag fyra (!) väskor med mig upp till Göteborg eftersom jag, precis som jag skrev, inte kommer hem förrän på fredag. Men nu sitter jag faktiskt på tåget på väg söderut, dock ska jag inte hela vägen hem utan bara till Båstad. Det är ju nämligen så att under en viss tid på sommaren har jag ett annat arbete också eftersom det i Båstad brukar vara ganska hektiskt under denna tid på året. Alltså kommer jag spendera all min vakna tid denna vecka antingen ombord på tågen eller på mitt andra jobb. Det blir alltså inte mycket poolhäng för mig utan gårdagen solande och badande får räcka för ett tag framöver.

Min fina marina bikini som invigdes igår. Nog min favorit genom alla tider!

Härlig helg!

Åh vilken mysig helg jag har haft med allt ifrån kompishäng till barnpassning och egentid med älsklingen. Lediga och oplanerade helger ligger mig varmt om hjärtat!

I fredags när jag kom hem från jobbet satt där fyra människor i soffan och åt glass samtidigt som dem skrattade ikapp till herr Carreys underbara minspel så givetvis joinade jag dem innan det var dags att slänga sig i duschen för att sedan krypa till kojs. Härlig start på helgen!

På lördagen låg vi sedan och drog oss en rejäl stund - först i sängen och sen i soffan - innan vi masade oss upp och gjorde någonting av dagen. Cheescake bakades och flädersaft silades för att sedan slängas i frysen. Skönt att veta att man har ett års förbrukning av saft (och det perfekta groggingrediensen) i tryggt förvar i frysen.

När vi sedan var klara packade vi in oss i bilen för att köra ner till M&M där vi lämnade av Ida för att sedan fortsätta söderut där vi inte varit på nästan fyra månader. Två små (som dock inte är så små längre) väntade på oss i hallen med leenden från öra till öra. Saknade finingar! Föräldrarna (svåger och svägerska) körde på fest och vi var barnvakter resten av kvällen. Så hur spenderar man då en kväll med en kille på fyra och tjej på två och ett halvt? Man leker med dockor, grodor och traktorer innan man går till lekplatsen för att gunga och klättra. Sen går man till pizzerian och handlar hem mat innan man avslutar kvällen med godis och Bamseläsning. Perfekt! Barnen somnade strax innan nio så då satte vi oss i soffan för att kolla film (lyx med tv!) men det tog inte så lång tid innan jag sov i sambons knä. Slitsamt att leka och busa! :) När dem sen kom hem strax efter midnatt blev det kaffe, glass och en massa snack (som sagt har vi inte varit där nere på nästan fyra månader) så det var inte förrän strax innan fyra vi placerade våra huvuden på kuddarna.

Idag, söndag, ställde vi klockan då vi ville få ut så mycket som möjligt av dagen så när klockan slagit elva hade vi redan hunnit äta frukost, handlat, hämtat paket på posten samt sprungit en runda nere i Båstad. Skönt att komma upp i tid! När vi sedan kom hem slängde vi i oss lite vitlöksbröd innan vi varvade eftermiddagen med att ligga i gräset eller i poolen. Härligt! Kvällen spenderade vi sedan med att äta hemmagjorda grillade hamburgare samt cheescaken som slängdes ihop igår innan det var dags för mig att ta alla mina väskor (kommer inte hem förrän på fredag igen) och köra till tåget. Åh det är, som ni kanske redan räknat ut, där jag befinner mig nu. Upp till Göteborg för att jobba, jobba och jobba.

Varken i fredags eller idag har kameran varit med men i lördags däremot togs det finfina bilder så här kommer en drös. Enjoy!

Det är riktigt roligt att gunga!

S äter godis medan hon nöjt kollar på när farbror och storebror spelar spel på telefonen.

Som sagt gott med lördagsgodis!

Med tungan rätt i mun kanske man orkar bära farbror Thias!

Last

Just nu längtar jag mer än någonsin hem till mina två favoriter men det är bara att bita ihop eftersom det är min sista arbetsdag denna vecka. Två lediga dagar med dem, underbart!

Längtan

För tillfället halvligger jag i soffan på kontoret i Helsingborg samtidigt som jag slötittar tv och läser bloggar på mobilen. Om en timme kommer mitt tåg som ska ta mig upp till Göteborg där jag ska spendera natten. Längtar faktiskt lite till sängen..

Löprunda

Återigen är jag ombord på tåget på väg upp till Göteborg för att arbeta. Men det känns helt ok eftersom jag fick gjort en hel del innan jag åkte. Det första jag gjorde imorse var att åka till ViktVäktarna för att få veta hur mycket jag gått upp (eftersom detta var en självklarhet så mitt nya jobb fått mig att äta betydligt mer ohälsosamt) den senaste tiden. 2.7 kg hade jag tydligen gått upp de senaste fem veckorna jag arbetat så det är nu hög tid att ta tag i det igen. Därför knöt jag på mig löparskorna för att springa en runda med sambon så fort jag kommit tillbaka till båten där vi spenderat natten. Dagens tid blev lite sämre än häromdagen då vi båda hade träningsvärk. Men vi kom i alla fall ut en runda så det var skönt!

Kort pass

Näsan rinner och halsen kliar men jag har som vanligt inte tid att bli sjuk. Därför biter jag ihop och åker till jobb dock ganska glad över att det inte ett superlångt pass jag har idag utan är hemma på Bjäre igen vid halv åtta ikväll. Ha en fin sommardag alla ni som är lediga så hörs vi ikväll!

31.29 minuter/5 km

6.64 km i löpspåret idag med min älskling och det känns riktigt bra att vara igång med träningen igen. Har faktiskt längtat! Men nu är vi nyduschade och har kommit ner i varv efter en pratstund hos M&M därför är vi nu istället på väg till Hjärnarp där vi ska spendera resten av dagen med föräldrar, hundar och barn som har sommarlov. Trevligt trevligt!

Om man tog vår tid och dividerade den på sträckan för att sedan multiplicera den med fem fick vi reda på hur lång tid det hade tagit om vi hade sprungit 5 km. Mitt mål är att springa 5 km under 30 minuter. Bara en liten bit kvar!

Ellen

Ellen Degenerese är en helt underbart roliga kvinna som alltid lockar fram det bästa i sina gäster. Just love it! Här har ni några klipp från när Ellen testar, intervjuar eller skrämmer sina gäster. Enjoy!

Free

Godmorgon godmorgon!
Det var rätt skönt att ligga och dra sig i sängen idag men det ska faktiskt bli ännu skönare att få komma hem till Bjäre och min sambo. Ledig dag idag så det som står på schemat är en löprunda med mina två favoriter, pulande i trädgården samt mys med min familj. Låter som en trevlig dag inte sant?

Helt slut

Nu är jag alldeles strax framme i Partille och det enda jag ska göra då är att borsta tänderna, ta ut linserna och slänga mig i sängen. Ska sova sju kvart i timmen fram tills klockan ringer strax innan halv sju då jag ska ta tåget hem till Bjäre. Vi hörs imorgon, god natt!

Breakfast - Lunch - Dinner

Godmorgon! Det var riktigt skönt att starta denna nya vecka med en rejäl sovmorgon. Det behövdes kan jag säga! Nu ska jag snart promenera ner till Ica för att införskaffa mig lite varor så att jag kan göra frukost, lunch och middag till idag. Men därefter hade jag tänkt placera mig i soffan för några avsnitt Veronica Mars eller en film innan det är dags för att åka till jobb.

Stannar

Efter att ha missat första bussen med ca 30 sekunder och därför suttit på kontoret och kollat schemat samt höjdpunkterna från EM-finalen (grattis till vinsten Spanien!) sitter jag nu på bussen som ska ta mig (nästan) hela vägen hem till sängen i Partille. Det är även där jag kommer spendera morgondagen innan det återigen är dags för jobb. Det är nämligen inte lönt för mig att ta tåget hem till Bjäre imorgon eftersom jag i sådana fall hade varit tvungen att ta tåget tillbaka till Göteborg vid lunch. Bättre att jag då får sova ut och fixa lite med schema och liknande. Nu är jag snart framme i Partille så dags att publicera och logga ut men vi hörs igen imorgon!

SPA-ITA

Ett ganska vanligt fenomen i detta yrke är att man kan råka ut för längre pauser i väntan på det tåg man ska ta vidare norrut eller söderut. Som nu har jag två timmars paus i Helsingborg. Just idag passar det mig ganska bra eftersom jag då kan kolla första halvleken av EM-finalen mellan Italien och de nuvarande ledarna Spanien. Spännande match!

I ♥ Summer

Det har redan gått en tredjedel av sommaren tjugohundratolv men det är först nu som det känns som om den är här på riktigt. Därför tyckte jag att det är hög tid med en lista över saker jag älskar med sommaren. Enjoy!

Bryggsegling med vänner, vin och polly. Cykelturer. Drinkar i sommarnatten. Evenemang.

Grillkvällar med kompisar. Hängmattshäng. Impulsiviteten. Jordgubbar.

Långpromenader. Midsommar. Nattdoppen. Okontrollerbar glädje bland barn med sommarlov.

Raybanen. Skärgården. Turisterna, för utan dem vore Båstad inte densamma. Utflykter.

Årliga tennisturneringen. Äta smögenräkor på klipporna. Ölbrännboll.

A free day

Igår var det min enda lediga dag denna vecka därför var det tomt här på bloggen. Men nu är jag återigen på väg upp till Göteborg för att jobba så då har jag lite tid över för att uppdatera er! Detta tänkte jag göra med en drös med bilder eftersom kameran hängde på axeln nästan hela dagen igår..

Som sagt var jag helt ledig från jobb igår så dagen börjades med att heja fram de galningar som bestämt sig för att springa 4.2 mil på Bjäres underbara landskap.

Därefter blev det fruokst i båten (där vi sov natten mellan fredag och lördag) samtidigt som vi solade och löste Melodikrysset. Mys!

Efter det att vi lämnat båten samt åkt inom M&M för att säga hej körde vi hem där jag slängde mig på gräset medan M ställde sig vid grillen och fixade lite lätt lunch till oss. Lovely!

Resten av eftermiddagen spenderade vi sedan ute i trädgården genom att fixa med poolen, lösa korsord, jobba på brännan och bara ta det allmänt lugnt. Älska lediga dagar i solen!

Denna redan perfekta dag avslutades med en riktigt gourmetmiddag i form av vitlöksbröd till förrätt, kyckling med nypotatis till varmrätt och svenska jordgubbar med vaniljglass till efterrätt. Kan det bli bättre?