Att träna skadad

Igår var det en vecka sedan jag på gymmet skadade ryggen när jag skulle gå av en maskin. Försökte fortsätta med träningen men det blev liksom bara värre när jag gick och till slut kunde jag knappt gå så då var det bara att ge upp. Hela eftermiddagen och kvällen blev det sen bara värre och när jag inte ens kunde lyfta Samuel gav M mig en ordentlig massage precis där jag hade ont. Genast blev det bättre och jag var väldigt lättad! 

Ända tills jag vaknade morgonen efter och insåg att det var värre igen, dock inte så hemskt att jag inte kunde gå så då körde jag och tränade. Detta var kanske inte mitt smartaste drag men ärligt talat kändes det bättre när jag rörde på mig. Därför fortsatte jag träna även på torsdagen då jag styrketränade samt sprang fem kilometer. Självklart gjorde det ont när jag sprang men efteråt kändes det mycket bättre så då var jag än en gång lättad. Men på fredagen var smärtan tillbaka, dock mer i höften än i ryggen då jag förmodligen gått/sprungit med felbelastning. 

Hela helgen vilade jag sen från all sorts träning innan jag i måndags gick en promenad med barnen för att se om det ens var möjligt att springa Vårruset som jag tillsammans med min syster och M's syster anmält oss till.  I ärlighetens namn var jag rädd för att jag inte skulle klara det med tanke på hur höften ömmade efter promenaden men igår gjorde jag det - jag tog mig runt på den 5 km långa rundan i Halmstad. Det var långt ifrån min bästa tid men jag sprang hela vägen och för mig var det det viktigaste. Men nu ska jag försöka vila från träningen (blir svårt då jag blivit lite beroende) så att kroppen kan återhämta sig helt.

Taggad inför loppet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback