Mitt oktobermål

När jag i lördags klev upp på vågen och den visade ett så pass stort plus att jag då stod på samma vikt som jag gjorde i början av sommaren bestämde jag mig för att det behövdes göra något drastiskt för att kickstarta hösten viktnedgång mot målvikt. Ja i lördags hade jag 13 kg kvar till målvikt vilket känns lite tungt men jag vet också om att om jag bara skärper till mig vad det gället kosten, alltså inget slarv (allt ska skrivas in i checklistan) och räknar VARJE dag så kommer det gå vägen. 
 
Lördagar och söndagar vill jag gärna unna mig t.ex. godfrukost, eftermiddagsfika eller godis och något gott att dricka på kvällen. Då vill jag inte heller behöva väga och räkna på allting utan hålla viktväktandet till måndag-fredag. Men det funkar tyvärr inte för mig! Eller jo det funkar väldigt bra om min plan är att stanna på denna vikt. För när jag äter precis vad jag vill lördagar och söndagar och istället tänker på vad jag äter måndag-fredag står vågen still, vilket såklart är bra men eftersom målvikten är 13 kg bort funkar det inte just nu. Sen kommer det förhoppningsvis funka toppen men just nu när jag inte är nöjd med min vikt gäller det istället att räkna varje dag, hela veckan. 
 
Därför är detta mitt mål i oktober; så lite slarv som möjligt (helst ingenting alls!) vad det gäller kosten och så mycket träning som möjligt! I den mån som jag orkar och hinner såklart, får ju inte glömma att jag är tvåbarnsmamma som sköter om hemmet medan mannen bygger hus. Jag vill ju helst vara i mål innan årets slut och eftersom det ser ganska lugnt ut vad det gäller fester och andra bortbjudningar denna höst känner jag mig ganska lugn. Det här ska gå, det har jag bestämt mig för!
 
Sådana här godsaker (som vi bjöd våra fikagäster på i söndags) får vänta till efter oktober!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback