Årets första seglats

De senaste två dagarna har det varit fullt upp på jobb men i helgen var jag ledig så då passade vi på att ge oss iväg med båten en sväng. Det är nästan pinsamt att säga det men ingen i våra familjer eller nära vänner har varit med och seglat trots att vi ägt båten i 6 år (minst!) därför var det hög tid att göra något åt detta. Så när vi lämnade Båstad hamn i lördags vid lunch hade vi M's syster Mille med så att vi kan börja beta av den där långa listan över alla dem som vill följa med. Färden tog oss till Torekov och vägen dit bjöd på härlig segling, lunch samt fiske (dock utan någon napp).

När vi kom till Torekov hade vi lite problem med att hitta en bra plats men när vi väl var installerade för natten kunde vi gå i land där hamnfesten ägde rum. Torekovs hamnfest är en sån sak vi inte missar och även om våra barn är lite för små för hopptornen och de andra barnaktiviteterna var dem ganska nöjda med att dansa samt kolla på JAS flyguppvisning. På kvällen blev vi bjudna på middag hemma hos en vän som bor i Torekov så när vi promenerat dit åt och drack vi gott innan vi sen promenerade tillbaka till hamnen. Där ville Jessica dansa halva natten med sin pappa med Samuel somnade och därför spenderades mestadels av kvällen i mitt knä. Strax innan midnatt gick jag och barnen ner i båten medan M fortsatte dansa och umgås med sina vänner. Det gäller ju att passa på när sängen bara är några meter bort!

Under söndagen hade dem sen inte lovat så bra väder så när vi hade ätit frukost samt diskat undan begav vi oss tillbaka till Båstad. Dessvärre hade det börjat blåsa upp ordentligt och inte nog med att det var ganska stora vågor gick vi rakt emot vind så något seglande blev det inte. Stackars Samuel var inte alls road av att det skumpade medan Jessica bara tyckte det var kul att det killade i magen så medan M och Samuel vilade nere i båten skötte jag och Jessica seglandet!

Syskon som gillar att vara på havet!

Ytterligare två syskon som gillar havet! En seglandes och en som dricker kaffe!

Så roligt med flyguppvisning!

Mycket folk i hamnen när det är fest!

Jessica och hennes, sen ett par veckor tillbaka, nya vän tar en paus i dansandet för att istället äta popcorn! Gullungar!