Pepe's Bodega, Gekås och kalas trots jobb

Trots att jag denna vecka har arbetat sex av sju dagar har jag hunnit med en hel del, både på egen hand men även tillsammans med min familj. Torsdagen var min enda lediga dag så då spenderade jag förmiddagen ensam genom att först fixa fransar och bryn för att sen åka till gymmet och träna. Egentid när den är som bäst helt enkelt! När jag sen kommit hem igen åt vi lunch och lekte lite innan det var dags att göra sig iordning för kvällens aktiviteter. Då var det nämligen dags för det årliga Pepe's-besöket tillsammans med mina morföräldrar, M&M. Det som dock började, för många år sedan, med två vuxna och två ungdomar hade i år ökat till sju vuxna och två barn då det inte bara var jag och min familj som var bjudna utan även min syster Nathalie, hennes sambo Wille samt min svägerska Mille. Supertrevligt! Åh för att göra kvällen lite längre hade jag och M bjudit ner de tre sistnämnda till vår båt för att ta en fördrink innan vi sen tillsammans gick till Pepe's. Det var även där vi sen hamnade efter att vi ätit och druckit gott samt avslutat med glass från hamnkiosken. Bästa traditionen!

Mys i båten innan middag!

På fredagen var det sen dags för jobb för min del men inte förrän tjugo över tio på kvällen så vi åtta på morgonen kom Mille till hamnen (eftersom vi övernattat i båten) så att hon, jag och barnen kunde köra och hämta barnens farmor för att sen fortsätta upp till Ullared för shopping på Gekås. Det blev en lite stressig dag då vi tydligen inte hade så mycket tid på oss som jag först trott men jag hann kolla på det mesta och det vässentliga fick jag i alla fall handlat innan vi körde hem.

När klockan sen började närma sig jobbdags sa jag godnatt till familjen och körde till jobbet för att gå på årets första nattpass vilket i detta fall betydde att jag arbetade på sista tåget upp till Göteborg för att sen gå och lägga mig på hotell Scandic (vid midnatt) innan jag arbetade på första tåget ner till Halmstad vid sju på morgonen. När klockan alltså var halv nio på morgonen hade jag arbetat färdigt och var tillbaka i Båstad så då körde jag och tränade innan jag åkte hem och lunch med min familj. Därifrån var det sen bara raka vägen in i duschen för att göra sig iordning eftersom vi skulle på nioårskalas hos barnens äldsta kusin och hade planerat in lite ärenden på vägen.

Väl framme på kalaset bjöds det på smörgåstårta efter paketöppning för en, vad det verkar, väldigt nöjd nioåring. Att han kommer ha och göra den närmsta tiden är det ingen tvekan om i alla fall då böcker, spel och legoset med närmre 1000 bitar var det som bla gömde sig i paketen. Åh våra barn var också väldigt nöjda då dem lekte hej vilt med de andra barnen och därför inte var särskilt glada på oss när vi sa att det var dags att åka hem redan efter efterrätten. Det var nämligen dags för mig att åka till jobb då jag hade ett exakt likadant nattpass framför mig. Klart trist att behöva åka tidigare från kalaset men då jag endast arbetar en helg på nio veckor kändes det fel att ringa personalplaneringen och be om ledigt då jag redan fått beviljad ledighet fyra helger under samma nio veckorsperiod.

Men detta innebar också att jag, precis som igår, gick av mitt pass imorse klockan halv nio och har därför kunnat spendera hela dagen med mina barn medan M har arbetat på huset. Äntligen tycker han nog eftersom det såklart är lite svårt att få jobbat på huset när han är själv med båda barnen då jag är på jobb och vi istället försöker hitta på en massa annat när vi är lediga tillsammans. Klurigt pussel som ska läggas och då är vardagen inte ens igång än då barnen har fyra veckor sommarlov kvar - så skönt tycker jag!

Våra matchande barn som nyfiket tittar på paketöppning när det inte äts salta pinnar vill säga!

Glada miner vid öppnandet!

Inte så konstigt klart då det var mycket fina presenter!

Födelsedagsbarnet som önskat middag - mycket bra val!