Boozt i Falkenberg

Alltså vilken helg jag har haft!

Det var i början av juni årets biljetter till tjejeventet Boozt släpptes och såldes slut på 6 minuter och 34 sekunder (helt galet!) så ni kan ju gissa hur lycklig jag var som hann knipa två till mig och syrran! Därför var vi två av de 300 tjejerna som i lördags och söndags var på Falkenbergs Strandbad. Redan när vi kom stod arrangören Annika Sjöö och tog emot oss med ett stort leende och varma kramar. Därefter blev det frukost innan vi sen välkomnades med ett informationsmöte och lite dans. När vi sen skulle delas upp i två grupper var vi den grupp som fick börja lyssna på Tobias Karlssons fantastiska berättelse om hans uppväxt. Han fullständigt fängslade 150 tjejer med sin historia och fick, på sitt otroliga sätt att berätta, oss att både skratta och gråta i över en timme. Den föreläsningen kommer jag för alltid att minnas!

När vi sen torkat våra båda sorters tårar (skrattade så jag grät stundtals) var det istället dags för oss att köra ett träningspass tillsammans med Annika. Dans, tabata och en squatutmaning gjorde att jag nu har träningsvärken från hell. Redan igår, på söndagseftermiddagen, började jag känna det komma krypandes men imorse kunde jag nästan inte komma ur sängen och detta trots att jag anser mig själv ganska vältränad. Därför har jag under hela mitt arbetspass idag gått som om jag bajsat på mig, men det bjuder jag på för jösses vilket roligt träningspass det var!

Efter föreläsning, träningspass, lunch och lite minglande bland utställare som sålde bla. klänningar och träningskläder till bra rabatterade priser var det dags att checka in på rummet, tvätta av sig lite lätt samt byta träningskläder innan det var dags för nästa pass. Då var det nämligen dags att dansa chairdance med den fantastiska dansaren Åsa Eriksson Berggren. Så härlig människa som gjorde passet så himla roligt och även om långt ifrån alla poser kändes naturliga var roligt att testa på att dansa sexigt med hjälp av en stol. Kul upplevelse som gav många skratt helt enkelt!

När vi sen även lyssnat på Ellos designchef om höstens trender var det dags att spendera resten av eftermiddagen på hotellets spa. Sen jag och M var där våren 2013 har de byggt ut spa-avdelningen med 1700 kvadratmeter så det var verkligen en upplevelse. I nästan tre timmar låg vi bara platt fall på en säng vid poolen men vi hann även med att bada i utomhuspoolerna samt testa på deras ivory-behandling. Mellan vår spavistelse och kvällens middag var vi på rummet och drack bubbel och gjorde oss iordning innan vi sen gick ner för att mingla och titta på bilderna som den anlitade proffsfotografen tagit under dagen. Sen gick vi alla gemensamt upp till hotellets restaurang där tre-rätters väntade. Där väntade även festliga uppdrag, utlottningar samt en fantastisk stämning. 300 tjejer med vin i kroppen i en och sammt lokal kan väl inte bli annat än lyckat?! Efter middagen var jag och Nathalie ganska trött så vi hoppade att dansa till den inhyrda DJ'n utan valde istället att ligga i sängen för att fortsätta dricka bubbel och prata om allt mellan himmel och jord!

Söndagen inledde vi sedan med en liten promenad på stranden efter det att vi ätit hotellfrukost såklart. Därefter var det dags att återigen köra ett träningspass men denna gång ett renodlat danspass med självaste arrangören. En riktig schlagerdänga med kul koreografi dansade vi till alla 300 innan vi sa hejdå och tackade för en helt fantastisk helg!

Jag och Tobias efter hans föreläsning och Nathalie och Annika efter hennes träningspass.

Så himla fint och rogivande!

Fika och mys på spa-avdelningen!