Fem år försenad present

När min syster Nathalie fyllde 18 år bestämde vi att det skulle firas med en weekend, men just då gick hon sista året på gymnasiet så någon tid till det fanns det inte. Åh när hon sen tagit studenten var jag gravid och det var därför inte heller läge att ge sig iväg på någon weekend. Sen har graviditeter, amningsperioder och volleyboll gjort att vi inte kommit iväg. Förrän nu! I helgen som gick var vi äntligen iväg på en weekend i Göteborg, bara hon och jag!

Det var i fredags efter det att hon slutat jobba som vi tog tåget upp till Göteborg för att där checka in på hotell Gothia Towers innan vi gick för att äta på Pinchos då vi var överens om att smårätter och drinkar var bästa sättet att starta helgen på. Lördagen spenderade vi sedan på Liseberg då vi båda är glada i att åka karuseller, speciellt berg-o-dalbanorna! Så det var först efter åtta timmar när vi åkt karuseller, ätit lunch, spelat på lyckohjul, åkt lite till samt ätit sockervadd och churros som vi gick tillbaka till hotellet. Då var vi dock ganska trötta och inte särskilt hungriga så vi slappade ett tag på rummet innan vi sen gick tre minuter bort till en supertrevlig restaurang där vi åt ett par förrätter, drack gott och bara satt och pratade. Himla mysigt!

När vi på söndagen sen hade ätit frukost samt checkat ut åkte vi upp till hotellets spa-avdelning där vi i tre timmar badade i flera olika pooler, bastade samt njöt av den fantastiska utsikten. Därefter gick vi på massage innan det var dags att göra sig iordning för tidig middag innan hemfärd.

Cider och jordgubbar på tåget upp samt utsikten från vårt hotellrum!

Rejäl husmanskost till lunch på Liseberg. Gott!

Systrar! ♥

Så himla roligt!

Godsaker man får unna sig en sån helg!

Som vanligt är hotellfrukost sååå himla gott!

Fyra mobilbilder (inte läge att ta kameran med in) från spa-avdelningen. De två översta på relaxavdelningar med uppvärmda stolar eller mjuka fotöljer. Både med grym utsikt såklart! Åh de andra två från den spännande upplevelsen att bada i en glaspool 50 meter upp i luften. Galet!

Avslutade helgen gjorde vi med riktigt god pizza och även om helgen blev en väldigt försenad födelsedagspresent blev den ju lyckad när den väl blev av!