Mars

Medan jag fortfarande är lite halvsvettig efter kvällens träningspass tänkte jag uppdatera bloggen om hur det gick med träning och vikt förra månaden. Eftersom viktnedgången under februari gick väldigt segt trodde jag nog att det skulle bli ett större minus under mars men under de fyra veckorna hann den bara bli -1.3 kg vilket såklart är en besvikelse. Men ser man till det totala är det ju ändå -7.8 kg så det ska jag väl ändå vara nöjd med dock har jag bestämt mig för att nu i april gå all in för kosten, inget slarvande!
 
Träningsmässigt gick det dock lika bra i mars som under årets två första månader även om jag inte kom iväg till gymmet mer än fyra gånger eftersom det varit en hel del vabbande samt ändringar i mitt schema. För även om jag inte sprungit mer än de fyra gångerna jag varit på gymmet har det ju blivit väldigt mycket mer styrketräning än just vid de fyra tillfällena. Eftersom vi införskaffade hantlar gjorde jag upp träningsschema för hemmaträning, ett för överkropp (mage, rygg och armar) samt ett för ben och rumpa. Totalt har dessa träningspass körts sju gånger varav den ena gav mig så galen träningsvärk att jag inte kunde gå ordentligt på flera dagar. Grym känsla! En runda på motionscykeln (som vi fått av M&M) har det också hunnit bli så träningen under mars kan helt enkelt sammanfattas såhär; 4 gympass (varav ett cirkelgympass), 8 långpromenader samt 9 hemmaträningspass (varav ett på motionscykel och ett tabata). 21 träningspass på 31 dagar alltså - klart jag är nöjd!
 
Träning hemma och träning på gymmet. Gillar båda, på olika vis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback