Domsten - Båstad

På torsdagen tog vi beslutet att segla hela vägen hem till Båstad även om det var en lite längre etapp eftersom vi sen på helgen hade lite planer såsom t.ex. simskola för barnen. Därför ställde vi väckarklockan så att jag skulle hinna gå en promenad och M skulle hinna fixa lite med båten innan avfärd. Bort till Viken promenerade jag så att jag i en liten lucka på en innegård kunde handla nybakta frallor direkt från bagaren. Så himla mysigt!

När jag kom tillbaka till båten hade Jessica hunnit vakna men vi bestämde oss ändå för att sticka med en gång och istället äta frukost på havet när Samuel också vaknat. Trots lite dis och blåst var det ganska varmt, speciellt när det sprack upp, därför blev det också en riktigt trevlig segling. Efter frukosten överraskade tumlare med att busa med oss precis intill båten, fick dock inga bilder eftersom dem hela tiden bytte sida, vilket barnen tyckte var vansinnigt roligt.

Strax efter tre var vi framme i hamn men eftersom vi då varken hade bil (den var ju parkerad hemma) eller ork till att packa ihop allt från båten bestämde vi oss för att stanna i Båstad och sova ytterligare en natt i båten. Därför promenerade vi istället hem till M&M där vi sen i timmar satt och pratade om seglingen medan barnen lekte och kollade på film. När kvällen kom och M och min morfar varit och hämtat bilen åt vi hämtmat, drack vin och pratade ytterligare några timmar innan vi promenade tillbaka till båten. Perfekt avslut på årets segelsemester!

Fick i alla fall en bild på den ena tumlaren när dem var påväg ifrån båten!