Torekov - Höganäs

Efter att hela familjen sovit ut ordentligt, gick jag och handlade nybakat bröd så att vi sen kunde äta frukost ute på havet. Dag två på årets segelsemester siktade vi på Höganäs så i strålande sol och 26 grader började vi med att ta sikte på Kullen. Med båda seglen hissade och motorn bitvis igång för lite hjälp med farten fick vi en väldigt fin segkling de första två timmarna som spenderades med lite lek och memory för att hålla barnen sysselsatta. Den sista biten, när vi rundat Kullen, tvingades vi dock ta ner seglen och endast gå för motor eftersom vinden dog totalt.

Att vinden försvann förvånade oss lite när vi kom till Höganäs då det blåste på ganska bra där. Men trots vinden var där massvis av folk som badade och lekte på den fina lekplatsen så självklart gjorde vi detsamma så fort vi lagt till båten och gjort henne iordning. När vi sen började bli lite hungriga promenerade jag bort till City Gross för att handla vad vi saknade till kvällens middag samt de närmsta dagarnas måltider. Resten av kvällen spenderade vi i båten med lite mys och lugn o ro.

Jessica stod och spanade när vi rundade Kullen!

Massor av lek och bus!

Jessica ville även testa på både utegymmet och att klättra!

När barnen får önska middag blir det tacos!

Planen på onsdagen var att jag skulle börja min dag med en powerwallk (tränar ju minst varannan dag) och att vi sen skulle äta frukost tillsammans innan vi begav oss vidare. Men när jag kommit tillbaka och vi skulle sätta oss och äta frukost började det återigen blåsa och denna gång ännu kraftigare än vad det gjorde under tisdagen. Därför beslutade vi oss istället för att stanna kvar i Höganäs eftersom vi trivs så bra i den hamnen med både fin badplats, lekplats och närheten till centrum.

Sagt och gjort spenderade vi istället hela onsdagen i Höganäs med att leka, sola och bada eftersom temperaturen då var uppe i nästan 30 grader. Varmt men skönt att det svalkade i vinden! Dock var vinden ganska opålitlig då det ena stunden blåste som bara den från söder innan den dog ut för att sen en halvtimme senare blåsa med minst samma kraft från norr. Senare på eftermiddagen kom också ordentliga regnskurar med blixtrar och åska precis över oss innan det på kvällen sprack upp och faktiskt blev en riktigt fin kväll med rosé, memory och hämtpizza.

När man ger sig på vuxenväggen får man lite hjälp av pappa när det behövs!

Mina favoriter!

En som hela tiden vill åka rutschkanor och en som bara vill strosa runt i vattnet!

Älskade busiga barn som fått sin mamma att uppskatta bad i havet lite mer!