Februari

I lördags var det dags att kliva upp på vågen och se det totala resultatet från februari månad. Åh även om vågen då visade -0.7 kg sen förra lördagen blev februari en besvikelse eftersom det totalt bara blev -1.2 kg. De första två veckorna stod vågen helt still, den ena veckan som en chock då jag var helt hundra på att det skulle bli minus och den andra veckan som en lättnad eftersom jag trodde jag skulle få ett plus. Vilket jag såklart inte vill ha! Totalt blev det alltså inte ett så stort minus under februari men ett minus är ju ett minus så det är bara att fortsätta så kommer det kanske ett lite större minus nu under mars.
 
Träningsmässigt gick det i alla fall lika bra som under januari då jag fortsatte att röra på mig minst varannan dag och har därför hunnit med 4 långpromenader, 5 hemmapass (tabata), 2 cirkelgympass samt 5 gymbesök med löpning och styrketräning. Innan cirkelgympassen har jag även passat på att springa så att jag säkert är ordentligt svettig när jag lämnar gymmet. På så vis är det inte heller så mycket som skiljer ett sånt pass jämfört med när jag kör löpning och styrketräning själv. Bara lite högre tempo samt i grupp, vilket bara är kul!
 
Jag tycker egentligen det är himla roligt att gå på pass men med jobb och familj är det inte alltid så lätt att få det att passa med mitt schema. Ibland finns där inte ens tid över till att köra mitt egenkomponerade pass därför har vi nu köpt hem ett hantelset så att jag kan styrketräna även när jag inte har tid att köra till gymmet. Känner mig riktigt taggad för att bygga muskler och på så vis också öka fettförbränningen!
 
Nya hantlarna som går att variera i vikt mellan 1.5-18.5 kg. Smidigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback